diumenge, 6 de juliol del 2014

Una petita infidelitat - Itàlia



Diari d'un viatge pel món dels sabors (VII)


Avui no puc parlar de cap nou formatge català. Ni vell. Han baixat uns formatges del nord d’Itàlia i he aparcat els molts catalans que em queden per tastar. He organitzat un aperitiu ben clàssic, a base d’olives, formatge i vi negre. El formatge, curat, de muntanya, deixa petit al mateix parmesà... No, no penso descriure’l ni res. Ni tan sols dir el nom. Fins aquí no arribo a fer-li el salt als formatges catalans. Que ja sabem tots que els italians i els seus formatges com els seus vins es mereixen tot el respecte. Els mediterranis sabem molt bé el que ens portem entre mans.

Així que com tampoc he fet cap nova magdalena..., us he parlat de la dèria que tinc des de fa un temps d’experimentar amb les magdalenes, base pels pastissets individuals coneguts com cupcakes? No, segur que no, estic en plena fase experimental i pensant que si acabo muntant el “xiringuitu”, tampoc haig de desvetllar tots els meus secrets. Només dir-vos que m’estic recuperant d’haver fet unes autèntiques bombes de xocolata, quan tenia la intenció de fer una versió del clàssic suís, o sigui, fer una versió pastissera d’aquells esmorzars de diumenge de la meva infantesa, de la tassa de xocolata amb nata acompanyada bé sigui de pa quan anàvem més escurats, o de croissants i ensaïmades (la meva pasta preferida), quan les coses anaven una mica més bé. A les magdalenes ja els hi vaig posar nata, ja. I tant que sí! Però vaig animar-me amb la xocolata i em van quedar unes magdalenes que eren com brownies. Més esponjoses, això sí, i sense coulant de cap classe, una textura molt més vellutada. I pinyonets per sobre. El proper experiment serà molt més light encara que ara ja sé la proporció de cacau que haig de posar per aconseguir el meu objectiu. Però no, aprofitant la temporada, les properes magdalenes seran amb fruita fresca. El suís serà per la tardor.

I parlant de fruita, A aquest aperitiu d’avui que pot resultar tan extremadament clàssic, li he afegit un toc innovador. Melmelada. Però no qualsevol melmelada, no. Com estic abocada de ple als productes artesanals catalans, què he fet? Doncs triar entre les que tinc a casa, a veure quina em feia més gràcia per acompanyar al final al formatge curat i el vi negre. A falta de panses, bona és la melmelada. I he triat una combinació de mango i llimona.




Quina explosió de sabors! Us ho podeu imaginar? La rotunditat del formatge, el cos d’aquest vi del que ja he parlat, el Bonfill de l’Empordà, i la dolçor gens embafadora d’aquesta barreja tan aconseguida, de dues fruites ben diferents. Només puc recomanar de provar-ho. Ja cal fer després un dinar que tingui una mica de gràcia per estar a l’alçada d’aquesta combinació tan espectacular i potent. Jo m’he quedat amb un llenguado a la Meunière. Un plat suau i delicat.

Només queda deixar-vos la marca de la melmelada, les que estic tastant també actualment. Que hi ha per jugar-hi cadires. 



Abans de tancar, sí, aquestes melmelades també reben premis internacionals. Aquest any, a l'abril, van presentar 5 varietats en la categoria de confitures artesanes al 9è Dalemain Marmalade Festival, al nord d'Anglaterra, la terra de les melmelades. Van rebre 4 premis, una medalla d'or, una de plata i dues de coure. Reconeixement internacional.

Tornem a l’Empordà, i anem al Museu de la Confitura. En trobarem les més inimaginables, amb una qualitat superior. A mi m’ho posen fàcil, a la Lleteria de l’Imma i el Josep. A quatre passes de casa. Però sempre és bo fer una petita excursió, una passejada per terres del nord i anar-los a veure a la població de Torrent, una mica més amunt de Palafrugell.

A Catalunya portem camí de fer bo aquest comentari de l'Erma Bombeck, escriptora i humorista nord-americana. Que celebrarem el nostre dia de la Independència amb excursions familiars, entre jocs infantils, i una bona menjada entre família i amics. Passant de tancs i desfilades. L'únic problema a preveure serà un possible empatx. Ens agrada molt la bona taula.






Continuarem parlant dels productes d'aquest petit gran país.

Bon profit!




---------------------

Informació i venda: Lleteria de Sant Cugat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada